الأحد، 5 يونيو 2016

قصيدة ( ألم ) شعر محمد كمال محمد الشرشابى

قصيدة ( ألم )  شعر محمد كمال محمد الشرشابى
****************************************
كان قلبى طاير فى السما
سابنى وراح عنى بعيد
رافض يعود ليا أنا
وقالى أنا عايش سعيد
يا قلبى أنا خايف عليك
لتجرحك إيد بعد إيد
خايف عليك
لتضيعك طلقة لواحد غاوى صيد
إرجع يا قلبى
إرضى بأمان وهبتهولك بين ضلوعى
إرجع يا قلبى
أنا من خوفى عليك خلصت دموعى
وفضلت أدور فى الفضا
لقيته هناك واقف بعيد
صوتى إتنبح أنده عليه
قالى إتولدت أنا من جديد
عندى كلام مستنى عصفورى الوليد
كان نفسى اقولة كلمة من أربع حروف
عايز أقولها من زمان جوايا خوف
بس خلاص الصبر راح
جويا صوت مكتوم بيتمنى الصياح
يا قلبى لا
يا قلبى لا
يا قلبى لا
سابنى ورااااااااااح
وفجأة لقيت الأرض تحتى إتزلزلت
ولقيت ساعتها كل حاجة إتبدلت
ومشيت أدور على إللى ضاع من بين ضلوعى
حتى الطريق مش شايفه من جرحى ودموعى
شفته هناك آخر الطريق
أشلاء وفى دمه غريق
معدش فى حاجة يا قلبى ترجعك


حتى الرفيق خلاص بقى بيجرحك

ليست هناك تعليقات: